svar på frågestunden.

Blev inte alls många frågor i frågestunden, tråkigt nog. Men kul att några tog sig tid iaf :) Här kommer svaren.


När började din äs?
Inte länge sen, mer 'seriöst' i typ februari i år... tankar och sånt har funnits tidigare. Men det var först då som det brött ut och jag började fundera över olika sätt att kunna gå ner i vikt.

Anser DU att du har en äs?
Någon form: ja! Allvarlig och djuptingrod: Nej.
Allt jag gör kretsar kring mat och träning osv. Men jag har ingen jätte 'stark' äs om man säger så...
Men nån form av äs skulle jag nog säga att jag har.

Hur började den?
Jag har hela min uppväxt varit "den feta" och aldrig varit nöjd över min kropp. Sen ett år tillbaka eller så har jag varit "normalstor". Men jag själv tycker fortfarande att jag är på tok för fet, jag är ett fläskberg fan. Fattar inte hur folk ens klarar av att umgås med mig. Men som jag nämde tidigare så vart det typ i februari i år som de hela "trappades upp en nivå". Jag läste i unt om pro-ana sidor och sökte på google. Började följa olika bloggar, blev peppad och förstod att vill jag så kan även jag bli "den där smala". Jag satte upp ett mål, gå ner 7 kilo på 3 månader... Började följa flera bloggar, började äta mindre, såg till att komma igång med träningen igen för att förbränna det jag åt. Gjorde dagliga vägningar så fort jag gick på toaletten. Hade aldrig tänkt att framkalla en äs, vill ju bara snabbt gå ner några kilo för att kunna vara nöjd över min kropp denna sommar när jag skulle gå i bikini.... Jag började fasta och svälta mig själv, vilket resulterar i hetsätningar. Jag var fast...

Vad brukar du göra på fritiden?
Umgås mer än gärna med kompisar och familj samt tränar fotboll 3-4ggr i veckan och simmar en gång i veckan.

Om du fick möjligheten att välja att bli "frisk" på sekunden, skulle du då vilja det?
Kanske. Fast nej, för jag vet att jag då inte skulle kunna vara nöjd med min kropp... har aldrig vart det förr när jag var "frisk" så varför skulle jag vara det om jag blev "frisk" nu? Men när jag är nöjd med min kropp (om jag någonsin blir det?), då skulle jag vilja bli frisk på en sekund för att sedan kunnaa njuta och leva livet.

Vad pluggar du?
Jag läser naturvetenskapliglinje, och går i år ut första gymnasieåret. Shiit tiden går fort :o


har ni fler frågor är det bara att fråga på ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0